Hvidløgsbrød til grillmaden

Er du ligesom mig, så hører hvidløgsbrød bare med til grillmaden. Men på LCHF er det svært at finde noget godt, da de sædvanlige (lækre) købeflutes jo bare ikke går an. Jeg har tidligere bagt Madbandittens fiberflutes og smurt med Philadelphia, men det er bare ikke helt det samme.

Derfor gik jeg i køkkenet og legede med et samsurium af opskrifter og kom frem til et brugbart resultat.

Hvidløgsbrød LCHF - Kaffe og kagekrummer

Hvidløgsbrød på LCHF måden

Selve brødet:

  • 200 g. revet mozzarella
  • 100 g. BUKO flødeost neutral (eller pikant for lidt mere smag)
  • 1 æg
  • Et nip salt
  • 1-2 dl. Pofiber

Fyld:

  • 100 g. Lurpak smør
  • Hvidløg
  • Groft salt

Fremgangsmåde:

Mozzarella og flødeost smeltes sammen i en gryde under omrøring

Æg røres ud i “dejen” sammen med salt

Pofiber tilsættes lidt af gangen og dejen æltes. Mængden af Pofiber varierer efter, hvor våd dejen er. Til sidst skal den være en fast masse, der godt må klistre lidt.

Dejen deles i to og hver rulles til en pølse og lægges på en kold ovnplade med bagepapir. Med våde hænder glattes hver pølse ud til et fladt brød

Hvidløg (mængde efter smag) presses ud i smøres og et nip groft salt tilsættes. Smørret blandes godt med hvidløg og salt og smøres herefter ud over de flade brød

Brøddene bages i en forvarmet ovn på 200 grader i 10-15 minutter. De er færdige, når kanten er lækker brun

Hvidløgsbrød LCHF - Kaffe og kagekrummer

Hvidløgsbrød LCHF - Kaffe og kagekrummer

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *